Faművesség

Hungarian Arts&Crafts

Kiállítás, diófa bútorok

2008. december 08. 23:54 - faktura

November 21.-én nyílt meg Scheiber Katalinnal közös kiállításunk Szombathelyen, a Vitalitas Galériában. A leghúzósabb darab, az egyetlen szoborszerű bútor sajnos nem készült el a megnyitóra. Hát most itt van:

diófa sakkasztal

  A kerámia Megyesi Andrea munkája.

A tervezés oroszlánrészét  ScheiberKatalin végezte, magam  a pontos arányok kialakításáért, és a szerkezetért vagyok felelős. És igyekeztem kihasználni a fa nyújtotta lehetőségeket. Ha dióval dolgozom, mindig "magába ránt" az anyag. Már unom elmondani, de mindig eszembe jut: ha a kőris rajzolata grafika, a diófa felülete barokk olajfestmény. A munka leginkább érdekes része a rajzolatos felületek válogatása, forgatása volt. És a legizgalmasabb pillanat: mikor az olaj elterült, és felfénylettek az anyag igazi, mély színei.

És még néhány kép:

sakkasztal

 

 

kerámia sakkbábuk

dió íróasztal

 

 diófa asztal

 

 

diófa tükör, lámpa

 

 

diófa, szín, rajzolat

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://famuves.blog.hu/api/trackback/id/tr60812332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zozi07 2010.10.05. 19:30:20

Tisztelt Scheiber Katalin !
Bécsi Zoltán vagyok és megszeretném kérdezni ha nem vagyok nagyon tolakodó, hogy ennek a gyönyörű Diófa sakkasztalnak a méreteit elkérhetném.

faktura · http://famuves.blog.hu 2010.10.05. 19:53:25

@zozi07:
Kedves Zozi07!
Sajnos figyelmetlenül olvasta a poszt szövegét. A blog gazdája - akihez a levelek, értesítések befutnak - én vagyok, azaz Pais-Horváth Péter, azaz (az Indán) Faktura.
A sakkasztal méreteit hamarosan elküldöm, privát üzenetben. Elő kell keresnem a rajzait.

zozi07 2010.10.05. 20:49:42

@faktura: Elnézést figyelmetlenségemért.

Előre is köszönöm kedves "indián"

jeromos79 2012.07.26. 22:11:34

Tisztelt Péter!
A neven Veress Viktor.
Nagyon tetszik a munkássága, sokban megegyezik az ízlésünk a faanyagok és bútorok terén, bár nekem semmilyen faipari végzettségem nincs és nem is dolgozom ebben a szakmában. DE! lelkes amatőr vagyok és van egy kis műhelyem itthon autodidakta módon képzem magam. Kisebb dolgokat már készítettem de idáig többnyire bútorlapból, idáig nem mertem "természetes" fával dolgozni a hiányos szakmai tapasztalatom miatt. Számomra sok hasznos dolgot megtudtam a blogból, de azért vannak homályos foltok mondjuk a szerszámok terén hogy mi mire való, na meg persze hogy kell egy vésőt vagy gyalut rendesen megfenni! Jó lenne egy ilyen poszt is hogy a hozzám hasonló iskolázatlanok is valahonnan megtanulják, ellessék a fogásokat, mert valljuk be 30-40 között család, gyerek mellet már nem sok energia marad hogy iskolába járjak.
Mint ahogy mondtam most kezdek "természetes" fával dolgozni az első komolyabb projekt egy ebédlő asztal lesz, már az elképzelés megvan, az anyag is-(Dió), de idáig úgy gondoltam hogy lakkozom majd de ahogy látom ezt a sakktáblát, úgy gondolom hogy nem lenne jó ötlet. Ön szerint?
Ön milyen anyaggal kezelte ezt a remekművet?

Elnézést hogy ilyen hosszúra nyúlt az írásom.

Üdv. Viktor.
süti beállítások módosítása